DBRS-bibliotek
ComVis-værktøjer, teknologier og tjenester
Godkendelse af menu
På grund af den store mængde af oplysninger på en booking, er data på skærmfladen organiseret i bookingmenuer.
Ved klik på en menu vises de hertil relaterede oplysninger i felter på den nederste halvdel af bookingskærmbilledet.
Der er 6 systemmenuer og mellem 1 og 9 kundedefinerede bookingmenuer. Ofte tildeles en menu en faggruppe, der har ansvaret for indholdet af de emner, varer og arbejdsgange, der
fremgår af bookingen i denne menu.
Varekataloget er endvidere opbygget i varegrupper med underliggende vareemner, der er tilknyttet disse bookingmenuer. Personale, varer og kommentarer kan derfor tilknyttes en booking
ved åbning af disse menuer. Alle vareemner, tilknyttet personale eller bookingmenuen som helhed kan godkendes enkeltvis.
Det er den faggruppe, som menuen tilhører, der til enhver tid har ansvaret for den korrekte godkendelse. |
Bookingmenuer
| (Intet symbol) | Der er intet tilføjet eller noteret i denne bookingmenu |
| Indhold mangler godkendelse | Der er tilføjet varer eller noteret i denne bookingmenu men der mangler godkendelse |
| Indhold afvist | Der er tilføjet varer eller noteret i denne bookingmenu, som er blevet afvist af fagpersonalet |
| Indhold godkendt | Der er tilføjet varer eller noteret i denne bookingmenu, som er blevet godkendt af fagpersonalet |
Indhold af en bookingmenu
Menuen åbnes ved at dobbeltklikke på en bookingmenu.
Vareemner udvælgtes ud fra de varegrupper, der er tilknyttet denne bookingmenu i konfigurationen.
Godkendelse eller afvisning foretages på statusknapperne i bunden af skærmbilledet.
Varer tilknyttes en booking via disse kundedefinerede bookingmenuer: