I henhold til persondataforordningen eller blot GDPR, General Data Protection Regulation, skal det være muligt for en kunde at få sine egne personlige oplysninger slettet efter anmodning. Bookingprogrammet DBRS gør det muligt at maske de personlige data ud på afsluttede sager i systemet. Oplysninger om sager, salgsgangen og solgte varer bevares dog til status og statistik.
Både oplysninger på en kontaktperson og generelle oplysninger for et firma kan maskes ud:
Vælg kontaktpersonen i CRM-systemet, som du ønsker at maske ud. Tryk derefter på GDPR-knappen i panelet øverst. Hvis du bekræfter sletningen, vil kontaktpersonen få fjernet alle sine personlige oplysninger.
Efterfølgende er alle personlige oplysninger fjernet. Bemærk at ændringen ikke kan fortrydes!
Du kan også fjerne de grundlæggende oplysninger for et firma og alle tilknyttede medarbejdere på én gang ved at markere firmaet i CRM-systemet. Tryk derefter på GDPR-knappen i panelet øverst. Hvis du bekræfter sletningen, vil firmaet og alle kontaktpersoner få fjernet samtlige personlige oplysninger.
Efterfølgende er alle oplysninger fjernet. Bemærk at ændringen ikke kan fortrydes!
Bookingserveren kan også indstilles til automatisk sletning af historiske data i kundens database efter en aftalt periode – typisk 5 år. Bookingserveren vil ugentligt udføre denne opgave.