siteleft siterigth

DBRS-bibliotek

ComVis-værktøjer, teknologier og tjenester

GDPR Persondataloven

I henhold til persondataforordningen eller blot GDPR, General Data Protection Regulation, skal det være muligt for en kunde at få sine egne personlige oplysninger slettet efter anmodning. Bookingprogrammet DBRS gør det muligt at maske de personlige data ud på afsluttede sager i systemet. Oplysninger om sager, salgsgangen og solgte varer bevares dog til status og statistik.

Personlige oplysninger

Både oplysninger på en kontaktperson og generelle oplysninger for et firma kan maskes ud:


DatafeltKontaktpersonFirma
1Navn****************
2Initialer***
3Jobbeskrivelse********
4Adresse****************
5Telefon****************
6Mobilnummer****************
7E-mail****************
8Fax****************
9Adressetype********
10Referencenr.********
11Personalenr.********
12Lønnr.********
13Hjemmeside********
14CVR-nummer********
15EAN-nummer********
16VAT-nummer********
17Faktureringsadresse********
18Antal medarbejdere****

Fjern personlige oplysninger for en kontaktperson


Bemærk
Kontaktpersonen ikke kan slettes, hvis der findes ikke afsluttede bookinger eller ubetalte fakturaer i dette navn.

Vælg kontaktpersonen i CRM-systemet, som du ønsker at maske ud. Tryk derefter på GDPR-knappen i panelet øverst. Hvis du bekræfter sletningen, vil kontaktpersonen få fjernet alle sine personlige oplysninger.


GDPR

Efterfølgende er alle personlige oplysninger fjernet. Bemærk at ændringen ikke kan fortrydes!


GDPR

Fjern oplysninger for et firma

Du kan også fjerne de grundlæggende oplysninger for et firma og alle tilknyttede medarbejdere på én gang ved at markere firmaet i CRM-systemet. Tryk derefter på GDPR-knappen i panelet øverst. Hvis du bekræfter sletningen, vil firmaet og alle kontaktpersoner få fjernet samtlige personlige oplysninger.


GDPR

Efterfølgende er alle oplysninger fjernet. Bemærk at ændringen ikke kan fortrydes!


GDPR

Fjern oplysninger automatisk

Bookingserveren kan også indstilles til automatisk sletning af historiske data i kundens database efter en aftalt periode – typisk 5 år.
Bookingserveren vil ugentligt udføre denne opgave.


Bemærk
Automatisk sletning skal indgå i en skriftlig aftale med ComVis.

Se også


Reference

Historik


DatoVersionÅrsagÆndring
25. maj 2018SikkerhedEU direktivImplementering af GDPR